Dopadlo to dobře - Hasičský víkend byl v suchu !
Hasičský víkend a hasičský dětský den
Letošní Hasičský víkend se konal v termínu od pátku 22. 7. 2011 do neděle 24. 7. 2011. Organizaci jsme si stejně jako v minulých letech rozdělili s oddíly házené TJ Senice na Hané. Letos nás trochu děsilo počasí, které panovalo ještě v pátek dopoledne. Lilo a lilo a někteří pesimisté už pomalu počítali s dalším propadákem, stejně jako tomu bylo u předešlých letošních akcí. Naštěstí se nic takového nekonalo a v pátek v 16:00 kdy byl naplánován sraz na zbrojnici už nepršelo a dokonce se obloha začala protrhávat. Vypuklo tedy velké chystání a přípravy tak, aby v 20:00 mohla začít taneční zábava se skopinou SAX. Připraveno bylo zřejmě vše dobře, protože celá zábava proběhla tak jak si jen může každý organizátor přát. Hrálo se do 3 hodin do rána a ještě v ty 3 byl plný parket. Drobné incidenty už asi k zábavám patří, škoda jen, že se obětí jedné z potyček, tak trochu nešťastnou náhodou, stala jedna z našich členek Lenka Andrýsková a odnesla to zlomeným zápěstím.
Sobota byla předurčena dětem. Byl naplánován Hasičský dětský den za hudebního doprovodu DJ Podi. Počasí se naštěstí stále "drželo", a tak mohli návštěvníci z řad našich nejmenších absolvovat připravená stanoviště ve třech věkových kategoriích a zasoutěžit si o hodnotné ceny. Stanoviště byla následující: házení kruhů na cíl, hasičský kvíz, stříkání vody na cíl, skákání v pytli, uzlování, překážková dráha, chůdy, první pomoc, pravidla silničního provozu a střelba ze vzduchovky. Pro všechny děti byla přistavena nafukovací skluzavka. Po ukončení disciplín a vyhodnocení všech tří kategorií nám naši mladí hasiči předvedli svoji šikovnost při požárních útocích. Na plakátech stálo, že bude tolik oblíbená pěna pro děti. Bohužel vzhledem k počasí jsme se rozhodli ji letos vynechat. Sluníčko sice už svítilo, ale teplo na to ještě nebylo. Tímto se dodatečně omlouváme a věříme, že příště se nám to povede. Odpolední dovádění dětí vystřídala taneční zábava se skupinou Rampach band. Vrcholem večera pak byla speciální ohňová šou v podání našich členů Romana a Jirky Hlavinkových a Petra Lochmana. Kluci se navíc postarali i o ukázku hašení v akci, když si jeden z nich v závěru vystoupení spletl nádobu s vodou, kde chtěl hořící fakule uhasit, s nádobou s olejem, kterým je původně rozhoříval. Naštěsí situaci zachránil náš velitel Jirka Osyka, který pomocí hasícího přístroje požár uhasil a nikomu se nic nestalo. O půlnoci pak byla vylosována improvizovaná tombola, kde byl hlavní cenou náš nový kalendář na rok 2012 kde jsou vyfoceni členové jednotky SDH.
Ještě jednu věc musím zmínit. Nevím jak je to možné, ale v posledních letech, vyždycky když děláme hody, tak máme ostrý výjezd. Nejinak tomu bylo i letos, když nám vlastně už v neděli po půlnoci (01:06) byl vyhlášen poplach na požár obilí mezi Senicí a Seničkou. Samozejmě jsme vyjeli a naštěstí nešlo o nic vážného. Pole bylo deštěm podmáčené a tak hořela pouze plocha 2 x 2 m. Požár jsme zlikvidovali a vrátili se zpět na základnu.
Třetí den, tedy v neděli už byla na organizátorech vidět únava, ale i tak jsme zvládli připravit vše potřebné na odpolední čaje se skupinou MOTORS. Ty začaly v 16:00 hodin odpoledne a končily něco málo po 22 hodině. Počasí už sice nebylo tak příznivé. Dost se ochladilo a spadlo i pár kapek, ale i tak nakonec všechno dobře dopadlo, až na jeden incident na začátku, kdy jeden z návštěvníků před areálem KD spadl z kola tak nešťastě, že se mu musela zavolat záchranka. Naštěstí to nebylo nic vážného, a vyvázl tak "pouze" s pohmožděninami a tržnými ranami.
Celý "dlouhý" víkend se o návštěvníky starali členové SDH a oddílů hazené TJ Senice na Hané, ať už u piva, udírny, alko+nealko nápojů, párků a hranolků, nebo u míchaných nápojů. Všem těm, kteří se organizace účastnili patří velké poděkování za jejich obětavou práci a profesionální přístup a všem návštěvníkům zase za jejich účast. Poděkování patří i Olomouckému kraji, za jehož finančního přispění se akce konala.
Věřím, že se "Hasičský víkend, vč. Hasičského dětského dne" líbili a uvidíme se společně na dalších akcích pořádaných naším sborem.